Zondag 12 februari 2017 - Reisverslag uit Ādīs, Ethiopië van Teun - WaarBenJij.nu Zondag 12 februari 2017 - Reisverslag uit Ādīs, Ethiopië van Teun - WaarBenJij.nu

Zondag 12 februari 2017

Blijf op de hoogte en volg Teun

16 Februari 2017 | Ethiopië, Ādīs

Zondag 12 november
Chichewa les, markt en kippen slachten!
Vandaag werden we al wakker om 6 uur 's ochtends. Gelukkig was er nog tijd om even te gaan douchen. Na het douchen was het tijd om te ontbijten. Dit was hartstikke lekker, een heerlijk ei met broodjes erbij. Daarna kregen we van Katrien van Bemore een uitleg met wat we precies gingen doen in Malawi. Na deze presentatie kregen we les in de Malawinese taal, het Chichewa. Dit was leuk om te leren. Zo is wa wa bijvoorbeeld hallo in het Chichewaans. Daarna gingen we een speurtocht in het stadje Zomba doen, we moesten vragen beantwoorden en foto's in het stadje gaan zoeken. De stad was erg chaotisch en het was zeer leuk om te zien hoe ze in Malawi leven. De speurtocht was erg leuk om kennis te maken met de cultuur. Zo kwamen er allemaal Malawinezen ons helpen met zoeken. Op een gegeven moment maakte ik foto's van mensen die aan het werk waren en die vonden dat niet zo leuk. Ik moest dus toestemming vragen om foto's te maken, niet zo slim. Uiteindelijk was het tijd om te eten, rijst met ei en groente. Ook hoorden we de uitslag van de speurtocht, we waren tweede geworden. Toen was het tijd om spullen te halen voor het eten in de avond. Mijn groepje moest een levende kip meenemen, groentes en olie. De kip werd bij zijn hoofd vastgehouden, best wel zielig. Tussendoor hebben we nog even lekker voetvolley gespeeld in Packachere. Toen was het tijd om de kippen te slachten, Tristan en Freek slachtten hen. Dit was best wel zielig want de kippen hoorde je keihard krijsen en toen hun hoofd er eindelijk af was bleven ze bewegen, dus letterlijk 'een kip zonder kop'. Toen was het tijd om zelf te koken. Ik heb slechts een beetje met de kippen geholpen. De kokken van Packachere maakten de gerechten af. We aten rijst met de kip, sla en een soort rijst in beslag. De kip was best oké maar je eet dit toch wel met een andere gedachte als je ziet hoe zo'n kip geslacht wordt. De sla was wel heel lekker maar de rijst viel toch wel tegen. Toen de avond viel gingen we nog even Bao spelen, het plaatselijke spel wat door ongeveer iedereen in Malawi gespeeld wordt. Verder had ik nog een leuk gesprek over voetbal met onze reisleider in Malawi, Jones. Toen was het tijd om te gaan slapen. Rond half 12 gingen Freek en ik slapen. Een uur later werden wij allemaal gewekt door gegil. Het was onze bewaker, hij was aangevallen door dieven die uit waren op onze spullen. Er ontstond erg veel paniek. Uiteindelijk hoorden we schoten en dit was zeer beangstigend. Gelukkig konden we met z'n allen in een piepkleine kamer van een bezoeker van Pakachere. Uiteindelijk had de politie alles veilig gemaakt en 2 politiemannen gingen de wacht houden. De bewaker was erg gewond en werd naar het ziekenhuis gebracht. Veel mensen waren erg in paniek en de emoties liepen hoog op. We werden ingelicht door onze reisbegeleiders over wat er gebeurd is en zaten toen met z'n allen in de 'woonkamer'.

  • 21 Februari 2017 - 18:18

    Bjørn:

    Heftig verhaal man...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ik ben Teun Swierstra, ik zit in 5 vwo van het Roland Holst College en samen met 20 medeleerlingen en 3 begeleiders ga ik 2 weken lang naar Malawi om daar het land te leren kennen en de bevolking te gaan helpen. Op deze pagina kunt u mijn inzamelacties bekijken en mij volgen tijdens mijn avonturen

Actief sinds 29 Dec. 2016
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 11367

Voorgaande reizen:

10 Februari 2017 - 25 Februari 2017

Naar Malawi!

30 Juni 2016 - 10 Februari 2017

Geld inzamelen voor Malawi!

Landen bezocht: