Zaterdag 11 februari 2017 - Reisverslag uit Ādīs, Ethiopië van Teun - WaarBenJij.nu Zaterdag 11 februari 2017 - Reisverslag uit Ādīs, Ethiopië van Teun - WaarBenJij.nu

Zaterdag 11 februari 2017

Blijf op de hoogte en volg Teun

16 Februari 2017 | Ethiopië, Ādīs

Zaterdag 11 november
Na het lange wachten in Ethiopië gingen we in de vlucht richting Lilongwe. Hier zaten we niet allemaal naast elkaar in het vliegtuig. Gelukkig zat ik naast twee super aardige Malawinezen. Met de één heb ik maar liefst anderhalf uur gesproken. We hadden het over de verschillen tussen Malawi en Nederland, de temperatuur, bevolking, muggen en wat dan ook. Ik had meteen al een gehele inbeelding van Malawi. Toevalligerwijs kwam de man net terug uit Nederland van de zaken die hij daar had gedaan in Amsterdam. Het was erg leuk om met hem te praten. Nadat we landden voor de tussenstop in Lilongwe, de hoofdstad van Malawi, en vlogen we door naar onze eindbestemming Blantyre. Toen we hier aankwamen op een mini vliegveldje zagen we erg veel mensen. Het leek alsof ze al de hele dag op onze vlucht wachtten. Na een superlange wachtrij bij de paspoortcontrole gingen we geld wisselen. Echt genieten, een heel pak met geld. We gingen verder en ontmoetten Katrien, Jones en Joy. Ze heetten ons welkom op Malawi. Zij zullen ons helpen tijdens ons verblijf in Malawi. Meteen bleken de verschillen tussen ons en Malawi. Zodra we aankwamen kwam er een heel zielig klein meisje die zei dat ze honger had. Dit vonden we best wel zielig maar we mochten niets geven. Toen was het tijd om een prachtige bustocht te maken door Malawi en richting Pakachere. Het was echt prachtig onderweg. We zagen de prachtige cultuur van de Malawinezen. Ik kon genieten van de prachtige landschappen en de mensen die er liepen. Na zo'n anderhalf uur rijden kwamen we eindelijk aan in Packachere. In Packachere kregen we heerlijk te eten, kip met curry. Ook mochten we lekker te drinken pakken. Rond 9 uur was het tijd om te gaan spapn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ik ben Teun Swierstra, ik zit in 5 vwo van het Roland Holst College en samen met 20 medeleerlingen en 3 begeleiders ga ik 2 weken lang naar Malawi om daar het land te leren kennen en de bevolking te gaan helpen. Op deze pagina kunt u mijn inzamelacties bekijken en mij volgen tijdens mijn avonturen

Actief sinds 29 Dec. 2016
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 11354

Voorgaande reizen:

10 Februari 2017 - 25 Februari 2017

Naar Malawi!

30 Juni 2016 - 10 Februari 2017

Geld inzamelen voor Malawi!

Landen bezocht: